Velours noir: een nieuw koffiemerk op de markt.

velours noir
Add caption

Velours noir koffie

Velours noir koffie werd in oktober 2013 op de markt gebracht door Mondelez International. Mondelez, is na Nestle het grootste koffiebedrijf ter wereld. Douwe Egberts staat op de derde plaats. Je kunt velours noir kopen in verschillende vormen:
  • gemalen koffie
  • koffiebonen
  • cups
  • pads
Velours noir is dus simpelweg een nieuw merk op de koffiemarkt. Het concurreert met bijvoorbeeld de koffie van DE, Perla van AH en de koffie van de Lidl. Het wordt ook wel 'het zwarte fluweel' genoemd!

Wat onderscheidt velours noir van andere koffie?

Het verschil tussen velours noir en bijvoorbeeld koffie van Douwe Egberts zit hem in de manier van branden van de koffiebonen. Tijdens het branden van velours wordt Fire & Ice Roasting gebruikt. Met die methode blijft het aroma en de smaak het beste beschermd. Zoals ijs vuur blust, zo zorgt een stroom koud water ervoor dat het brandproces meteen stopt. Vandaar ook de naam Fire & Ice roasting.

Waar kun je deze koffie kopen?

Toen velours noir net op de markt kwam, kon je het alleen bij de Albert Heijn kopen. En voor zover ik weet, is dat nog steeds het geval.

Wat kost deze koffie?

De koffie is verkrijgbaar in vier vormen!
  • Velours noir filterkoffie 250 gram 2,99
  • Velours noir capsules 3,09
  • 16 pads 1,99
  • 500 gram koffiebonen 5,99

Verwarrende naam!


Ik heb heel lang gedacht dat Velours noir een bepaalde smáák was. Maar het kwartje is nu eindelijk gevallen: het is een mérk. Net als Douwe Egberts, of Kanis en Gunnik.

En binnen dat merk heb je weer verschillende soorten koffie. En smaken.

 Hier onder zie je de introductie video deze koffie





Ik heb deze koffie zelf nog niet geproefd. Dus ik ben benieuwd naar ervaringen! Laat ze hier onder achter in de comments!

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Archief

Volg mij

DISCLAIMER